Przejdź do treściPrzejdź do nawigacji
4be2f498c2d67dd9ac316eccc27c5217

Katrin Zytomierska. Clean eating

Pole wyszukiwania
Czy zdrowa dieta może zawierać czekoladę?
Czy zdrowa dieta może zawierać czekoladę?

Czy zdrowa dieta może zawierać czekoladę?

Czekolada – zakazany owoc czy cenne źródło mikroelementów oraz… szczęścia?

Czy zdrowa dieta może zawierać czekoladę?

Odsądzana od czci i wiary od lat próbuje odzyskać swoje dobre imię. Jako słodycz, który dostarcza cennych substancji oraz pomaga wytwarzać endorfiny, staje się stałym składnikiem zdrowych słodyczy.

Czekolada przyczyną nadwagi, próchnicy oraz cukrzycy oraz problemów z cholesterolem – nadmiar słodyczy w diecie, oczywiście nie sprzyja zdrowiu, jednak – zachowując umiar, możemy korzystać z dobrodziejstw czekolady. A tych nie brakuje. Czekolada naturalna – deserowa czy gorzka, zawiera:

  • węglowodany – źródło energii
  • magnez – wspomagający układ nerwowy
  • żelazo – niezbędne dla prawidłowego rozwoju czerwonych krwinek
  • niacyna – wspomaga procesy uwalniania energii z pożywienia
  • teobromina – pobudzająca pracę nerek, działa również stymulująco na ośrodkowy układ nerwowy
  • fenylotylamina – należy do grupy endorfin. Kiedy endorfiny przedostają się do krwiobiegu, powodują poprawę nastroju, stymulują pozytywną energię i uczucia od łagodnej szczęśliwości po euforię.
  • flawonoidy – przeciwutleniacze, hamują proces starzenia, zwiększają odporność na infekcje. Związki te znajdziemy też w jabłkach, migdałach, winogronach czy winie, ale nigdzie nie ma ich tyle, ile w ziarnach kakaowca.

100-gramowa tabliczka czekolady ma od ok. 550 kcal (kilokalorii). Mała kostka czekolady waży 6 g i ma 32-35 kcal. Warto wybrać dobrej jakości czekoladę i dodawać ją do np. drugiego śniadania, lub podwieczorku. Zawarta w mieszankach musli bądź granolach – może być fajnym urozmaiceniem posiłku.

Czekoladę znajdziesz w naszym musli: truskawka-czekolada, a także w pralinach daktylowych, m.in. czekolada-malina.